Yüksek Lisans

1-Öğrenci Kabul Koşulları: Üniversitemizin Tekstil Mühendisliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans programına başvurabilmek için ilgili alanda veya anabilim/anasanat dalının önerisi ile enstitü yönetim kurulunun belirlediği alanlarda lisans diplomasına sahip olunması gerekir. ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünden 55 standart puandan az olmamak koşulu ile Senatoca belirlenecek ALES standart puanına sahip olmak veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES’e eşdeğer kabul edilen bir sınavdan eşdeğer bir puan almış olmaları gerekir.

Yurt içindeki bir lisans, yüksek lisans programından mezun olan yabancı uyruklu öğrenciler için geçerli ALES belgesi, Yurt dışındaki bir lisans, yüksek lisans programından mezun olan yabancı uyruklu öğrencilerin TÖMER’den Türkçe yeterlilik belgesi ve YÖK tarafından kabul edilmiş diplomasının denklik belgesi gerekir. TÖMER’den Türkçe yeterlilik belgesi olmayanlar, kabul ve kayıt işlemlerinden sonra ERÜ TÖMER’de hazırlık okurlar ve Türkçe yeterlilik belgesi aldıktan sonra yüksek lisansa başlayabilirler.

Başvurular, enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir.

a) Başvurularda adayın değerlendirmeye alınacak tüm notları 100 üzerinden yapılan değerlendirmeye dönüştürülür. Mezuniyet not ortalaması diplomalarında 100’lük sistem ile birlikte farklı sistemde olanlar (4’lük, 3’lük ve benzeri) ile sadece farklı sistemde olanların (4’lük, 3’lük ve benzeri) farklı sistemden 100’lük not sistemine dönüşüm hesabında Yükseköğretim Kurulunun 100’lük not sisteme dönüşüm tablosu esas alınır.

b)Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede, giriş sınavında mülakat yapılmıyorsa ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve yabancı dil puanının % 20’si alınır. Mülakat sınavı yapılan Ana bilim dallarında ise ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %15’i, yabancı dil puanının % 15’i ve mülakat sınavının %20’si alınır. Toplam puanın en az 50 olması gerekir. YDS ya da Üniversiteler Arası Kurul tarafından kabul edilen bir sınavdan yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı 0 kabul edilerek hesaplama yapılır. 50 puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir. Mülakat sınavına girmeyen aday başarısız sayılır.

2-Önceki Öğrenimlerin Tanınması: Üniversitemizin Tekstil Mühendisliği Yüksek Lisans Programına yatay geçiş yoluyla gelen öğrenciler "ERCİYES ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM MADDE 17" ye tabidirler. Üniversitemizin Tekstil Mühendisliği Yüksek Lisans Programına gelen yabancı uyruklu öğrenciler "ERCİYES ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM MADDE 18" e tabidirler. Üniversitemizin Tekstil Mühendisliği Yüksek Lisans Programına özel öğrenci statüsüyle gelen öğrenciler "ERCİYES ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM MADDE 16" da belirtilmiştir. Üniversitemizin Tekstil Mühendisliği Yüksek Lisans Programında ders saydırma işlemleri"ERCİYES ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ DÖRDÜNCÜ BÖLÜM MADDE 23" e göre gerçekleştirilir.

3-Üst Derece Programlara Geçiş: Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

4- Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme ile ilgili hususlar 16 Şubat 2017 tarihli Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde belirtilmiştir:

(1) Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı (0) sıfırdır.

(2) Başarı notunun hesaplanması aşağıdaki şekilde olur:

a) Öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile ara sınav puan ortalaması belirlenir. Bu suretle bulunacak kesirli sayılar en yakın tam sayıya yükseltilir.

b) Yarıyıl, yılsonu ve bütünleme sınavı puanının % 60'ına, ara sınavlar puan ortalamasının % 40’ının eklenmesiyle başarı puanı hesaplanır. Tek ders sınavında ara sınav notu dikkate alınmaz. Tek ders sınavına giren öğrencilerin başarı notu, sadece tek ders sınav notuna göre belirlenir. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı puanının hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır.

c) Öğrencilere lisansüstü programı çerçevesinde aldıkları her ders için; öğretim elemanları tarafından aşağıdaki tablo kullanılarak yukarıda hesaplanan başarı puanının karşılığı harf notu verilir:

ç) Bir dersten başarılı sayılabilmek için; yüksek lisans programı öğrencilerinin en az CC, doktora programı öğrencilerinin ise en az CB notu almış olmaları gerekir. Bilimsel hazırlık programı öğrencilerinin bir dersten başarılı sayılabilmesinde kayıtlı bulundukları lisansüstü program için belirlenen asgari notlar geçerlidir. Lisans programından ders alan lisansüstü programı öğrencilerinin başarı notlarının hesabında, lisans programında uygulanan değerlendirme yöntemiyle belirlenen harfli başarı notu esas alınır.

d) Seminer, tez çalışması, uzmanlık alan dersleri ve diğer benzeri derslerde başarılı olan öğrencilere başarılı (BL), başarısız olan öğrencilere de başarısız (BS) notu verilir.

e) Derse devam şartını yerine getirmediği için başarısız olan öğrencilere devamsızlıktan başarısız (DZ) notu verilir.

f) Öğrencinin, Üniversitede izlediği lisansüstü programa kabul edilmeden önce herhangi bir yükseköğretim kurumundan alıp başarılı olduğu, mezuniyet için gerekli kredi ve genel not ortalaması hesabında dikkate alınmayan ve muafiyet verilen dersleri için (M) notu verilir.

g) Üniversite dışındaki yükseköğretim kurumlarından alınan ve programa nakil kredisi olarak kabul edilen derslerin kredisi ve notu, yukarıdaki (c) bendinde belirtilen tabloya uyumlu olacak şekilde aynen aktarılır.

5-Mezuniyet Koşulları:Programa kayıtlı öğrenci, en az 120, en çok ise 180 AKTS olmak koşuluyla en az 7 ders (bu derslerden bir tanesi bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders) ile bir seminer dersi olmak üzere 60 AKTS’ye denk gelen dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak zorundadır. Yüksek Lisans Programında öğrencinin alacağı derslerden en çok iki tanesi lisans öğrenimi boyunca alınmamış olması kaydıyla diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan lisans veya yüksek lisans derslerinden de seçilebilir. Konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ alanında yüksek lisans diploması verilir.

6-İstihdam Olanakları: Tekstil mühendisleri tekstil ve konfeksiyon endüstrisinde fabrika ve atölyelerde mühendis olarak, ayrıca tekstil üretim ve pazarlaması yapan kuruluşlarda teknik satış sorumlusu olarak çalışabilirler. Ülkemizde en gelişmiş üç sektörden bir tanesi tekstil sektörüdür. Bu nedenle iş bulma olanakları yüksektir. Özellikle Bursa, İstanbul, Adana, Denizli, Gaziantep, Kayseri, İzmir gibi tekstil sanayisi gelişmiş illerimizde iş bulma olanakları çok daha iyidir. Ayrıca, Boya-Baskı-Terbiye, konfeksiyon dallarındaki teknolojik gelişmeler oldukça hızlıdır. Sektörün rekabet gücü, kalite ve verimliliğin artırılması yolundaki çalışmalar, daha fazla teknik eleman kullanımını ön plana çıkarmaktadır.

7-Program Yeterlilikleri:

1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi

3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama

4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi

5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi

6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci

7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi

8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci

10- Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak

11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi